Sähkö­pos­ti­mark­ki­nointi toimii myös digiaikana

Sähköpostimarkkinointi

(Kuva: Pixabay/Geralt CCO)

Sähköposti on mitä ajankohtaisin markkinoinnin väline. Sen avulla tavoitat asiakkaasi nopeasti ja kattavasti ja valta sisällön suhteen pysyy sinulla. Digiaika tarjoaa uusia mahdollisuuksia tehokkaiden sähköpostikampanjoiden toteuttamiseen. Ohjeidemme avulla vältät virheet ja saavutat tuloksia varmasti.

Vaikka uusia viestintäsovelluksia pulpahtelee markkinoille jatkuvasti, sähköposti pitää pintansa. Sähköpostia  käyttävät edelleen lähes kaikki. Kuluttajat ovat sähköpostitse yhteydessä yrityksiin ja saavat vastaavasti yrityksiltä tietoa ja tarjouksia sähköpostin välityksellä. Sähköposti on niin ikään yrityksille edelleen tehokas tavoittaa myös mobiilit kuluttajat. Myöskään 25.5.2018 voimaan tuleva  EU:n uusi tietosuoja-asetus GDPR (General Data Protection Regulation) ei estä sähköpostimarkkinointia. Se pitää vain tehdä oikein.

Sähköpostin ylittämätön etu on, että yritys tavoittaa sillä asiakaskuntansa nopeasti. Lisäksi siihen voi helposti liittää muita markkinointitapoja. Älä siis ajattele, että sähköpostimarkkinointi olisi vanhanaikaista. Päinvastoin. Kun osaat lähettää asiakkaillesi heitä kiinnostavaa ja koukuttavaa sähköpostia, kasvatat samalla bränditietoisuutta, joka näkyy ennen pitkää myynnissä.

Myös sähköpostisovellukset kehittyvät, ja yrityksillä on käytettävissään monia uusia teknologioita asiakkaidensa kannalta oikein ajoitettujen ja sisällöltään relevanttien sähköpostikampanjoiden luomiseen. Kaikki lähtee siitä, että määrittelet tavoitteesi, ymmärrät kohdeyleisöäsi ja pidät postituslistasi ajan tasalla.

Jos sähköposti markkinointi on sinulle uutta, aloita tutkimalla käytettävissä olevia sähköpostityökaluja. Nämä käyttäjäystävälliset välineet pystyvät tukemaan sinua kampanjan suunnittelussa, ja niistä monissa on oppaita, jotka neuvovat, miten saat välineestä eniten irti.

Kun opit toteuttamaan kampanjoita, jotka vastaavat asiakkaittesi (ja potentiaalisten asiakkaittesi) tarpeisiin, myyntisi kasvaa varmasti ja pääset eteenpäin. On hyvä pitää mielessä, että sähköpostimarkkinoinnissa on kysymys ennen kaikkea laadukkaasta yhteydenpidosta asiakkaittesi kanssa ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen tarjoamisesta.

Tässä blogissa käymme läpi sähköpostimarkkinoinnin parhaat käytännöt. Niillä pääset hyvään vauhtiin omien kampanjoittesi suunnittelussa.

Näin se tehdään!

Lähdetään siitä ajatuksesta, että sähköposti on edelleen yksi tehokkaimpia tapoja pitää yhteyttä asiakaskuntaasi. Sen avulla tavoitat kohderyhmäsi kattavasti ja sinulla on langat käsissäsi sen suhteen, mitä viestit. Monet yritykset kuitenkin pilaavat mahdollisuutensa lähettämällä saman viestin samassa muodossa kaikille kontakteille. Väärin!

Digitaalisen markkinoinnin avainsana on kohdentaminen. Sinun pitää kohdentaa viestisi sen mukaan, millaisia asiakkaasi ovat, mistä he ovat kiinnostuneita ja miten voit heitä auttaa. Siihen tarvitset suunnitelman. Sinun on segmentoitava asiakkaasi ja muokattava viestit jokaiselle asiakassegmentille osuviksi. Kuinka tässä onnistut, ratkaisee, päätyvätkö viestisi roskakoriin vai tuottavatko ne konversioita. Tulevaisuudessa personointi menee jopa yksilötasolle, silloin segmentointikin on liian laaja taso.

Sähköpostimarkkinointi kannattaa, mutta on taitolaji!

Kun kohdennat sähköpostisi jokaiselle asiakassegmentille erikseen, osut paremmin maaliin. (Kuva: Goodfreephotos/Motimo CCO)

Määrittele ensin tavoitteesi. Haluatko luoda jakelulistan? Haluatko kasvattaa tietyn tuotteen tai palvelun myyntiä? Onko tavoitteena bränditietoisuuden kasvattaminen potentiaalisen asiakaskunnan keskuudessa, jotta tarpeen tullen he kääntyisivät yrityksesi puoleen? Oli tavoite mikä tahansa, kun se on tiedossa, pystyt räätälöimään kampanjasi ja seuraamaan sen tuloksia.

Hyviä kampanjastrategioita on lähtökohtaisesti kolmenlaisia: sisältöön, tarjouksiin ja suhteiden rakentamiseen perustuvia. Ihanteellista on, jos kampanja sisältää kaikki kolme osa-aluetta.

  1. Sisältö

Sisällön merkityksestä puhutaan paljon ja ehkäpä juuri siksi monet ovat jo ehtineet unohtaa, miksi se on tärkeää. Poikkeuksellisen omaperäisen sisällön luominen määrittelee sinut alasi asiantuntijaksi ja tarjoaa asiakkaillesi mahdollisuuden kasvattaa omaa arvoaan omissa verkostoissaan jakamalla sitä. Toisin sanoen erinomainen, jaettavissa oleva sisältö saa asiakkaasi näyttämään hyvältä kollegojensa, ystäviensä ja perheensä silmissä. Kukapa ei pitäisi siitä!

  1. Tarjoukset

Tarjoukset voivat olla erittäin tehokas tapa tarjota asiakkaallesi arvoa, mutta ne pitävät toisaalta sisällään riskin ylenpalttisen myynnin vaikutelmasta. Siispä, kun teet asiakkaallesi sähköpostitse tarjouksen, vältä liian suorasukaista myyntiä ja tarjoa sen sijaan ystävänpalvelusta ja ongelmanratkaisua.

Kun pystyt tarjoamaan asiakkaallesi apua, hänellä on hyvä syy ostaa sinulta tuntien kiitollisuutta siitä, että olet pystynyt auttamaan ongelman ratkaisemisessa. Jokaisen konversioon johtavan tarjouksen myötä saat mahdollisuuden nähdä, mitä asiakkaasi todella tarvitsee.

  1. Suhteiden rakentaminen

Kun kampanjasi tähtää asiakassuhteen lujittamiseen, viet sen samalla uudelle tasolle. Yrityksesi tuottaa sisältöä, jota asiakkaasi säännöllisesti jakavat verkostoissaan. Teet tarjouksia, jotka saavat aikaan myyntiä ja kerryttävät asiakastietoa. Nyt on olennaista oppia tuntemaan asiakkaasi lähemmin. Pyytämällä heitä osallistumaan tutkimukseen tai antamaan lisätietoa kiinnostuksen kohteistaan viestit, että olet kiinnostunut asiakkaittesi tarpeista.

Lisäksi, kun annat tietoa yrityksestäsi, tuotteistasi ja palveluistasi, vahvistat samalla brändisi ja asiakkaasi tunnesidettä. Muista keskustella asiakkaasi kanssa henkilönä, ei brändinä.  Kerro asiakkaillesi arvoistasi ja siitä, kuinka ne vaikuttavat brändiisi. Huomaa kuitenkin, että jakamalla arvojasi ja uskomuksiasi, toisaalta ne asiakkaasi, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi, saattavat vieraantua brändistäsi.

Kohtaa asiakkaasi tarpeet – personoi ja kustomoi

Yleisin syy siihen, että kuluttajat poistuvat postituslistalta on se, että viestit eivät liity mitenkään heidän elämäänsä. Kun nykyisin informaatiota tulvii jatkuvasti joka puolelta, viestien kohdentaminen on tärkempää kuin koskaan – jos haluaa niidet tulevan luetuiksi.

Kuluttaja haluaa tietää, että otat heihin yhteyttä hyvästä syystä, ja että tuotteesi ja palvelusi vastaavat heidän tämänhetkisiin tarpeisiinsa.

Ymmärrä asiakastasi – tunnista ostajapersoonat

Ostaja- tai asiakaspersoona on teoreettinen ihanneasiakkaasi. Itse asiassa heitä on yleensä useampia erilaisia. Tunnistamalla sinulle tärkeät ostajapersoonat pääset perille siitä, millaisille asiakkaille viestisi lähetät ja kohdistat.

Ostajapersoona

Tunnetko asiakkaasi? Jokaisella on omat mieltymyksensä. (Kuva: Pxhere CCO)

Ostajapersoonien tunnistamiseksi tarvitaan tietoja esimerkiksi asiakkaan iästä, sukupuolesta, asuinpaikasta, työpaikasta, yhteiskunnallisesta asemasta, asuinpaikasta, tulotasosta,  arvoista, elämäntilanteesta, tavoitteista ja toiveista, kuluttajakäyttäytymisestä ja niin edelleen.

Muista myös mobiiliasiakkaasi

Nopeus on markkinoinnissa yhä tärkeämpää. Moni asiakas nimittäin ajattelee, että ellei jokin tapahdu välittömästi, se ei tapahdu ollenkaan. Eräs tutkimus (Survey1 , tekijänä Constant Contact) osoitti, että kolme neljästä älypuhelimen omistajasta tuhoaa sähköpostit, jotka eivät aukea vaivattomasti puhelimella.

Valtaosa ihmisistä lukee nykyisin sähköpostiaan älypuhelimella tai tabletilla. Tästä huolimatta monet yritykset eivät edelleenkään huomioi sähköpostikampanjoissaan tätä puolta.

Tässä muutama vinkki sähköpostikampanjasi muokkaamisesta mobiiliystävälliseksi:

  • Kirjoita lyhyitä ja ytimekkäitä aiherivejä, mittaa saa olla korkeintaan 40 merkkiä. Laita tärkein ensimmäiseksi.

Ennen tarkempaa lukemista kuluttajat useimmiten vain silmäilevät sähköpostiviestin lävitse selvittääkseen, kannattaako siihen perehtyä enempää. Pidä siis huoli, että ydinasia on selvästi esillä. Käytä alaotsikoita tärkeimpien asioiden esiin nostamiseen.

  • Kirjoita vain yhdelle palstalle

Useimmat sähköpostityökalut sisältävät mobiililaitteille soveltuvia viestipohjia. Yksipalstainen pohja on yleensä mobiililaitteilla helpoimmin luettavissa.

  • Jätä tyhjää tilaa

Tyhjät rivit jakavat tekstiä luonnollisella tavalla ja tekevät siitä luettavampaa. Jätä siis rohkeasti tilaa tekstin ympärille, se tekee viestistä myös siistimmän näköisen.

  • Käytä reilunkokoisia fontteja

Mobiilikäyttäjä arvostaa eniten sitä, että viestiä on helppo lukea. Käytä siis tarpeeksi suuria kirjasimia, niistä on helpompi saada selvää pieneltä näytöltä. Älä kuitenkaan liioittele. Liian isot kirjasimet luovat hullunkurisen vaikutelman ja voivat vastaavasti olla vaikealukuisia.

  • Anna selvä toimintakehotus

Mobiilikäyttäjä tarvitsee selkeän toimintakehotteen, mikä tässä yhteydessä tarkoittaa myös toimintapainikkeen tarpeeksi isoa kokoa, sillä näytön klikkaus on aina kömpelömpää sormella kuin hiirellä. Käytä tehostevärejä, jotta painike erottuu kunnolla.

  • Ota huomioon hitaat yhteydet

Kaikessa sähköpostikampanjoinnissa on hyvä ottaa huomioon, että latautuminen on välillä hidasta. Tämä on erityisen tärkeää mobiililaitteille suunnatuissa kampanjoissa. Käytä vähän mutta hyvin valittuja kuvia. Ne rytmittävät tekstiä ja elävöittävät ulkoasua. Suosi responsiivista koodausta, jos suinkin mahdollista. Ellei, käsittele kuvat mahdollisimman kevyiksi tiedostoiksi.

  • Testaa eri laitteilla

Testaa ennen lähettämistä eri laitteilla, miltä sähköpostisi näyttää. Jokainen, joka on käyttänyt Outlookia ja Gmailia tietää, kuinka erilaiselta sama viesti voi näyttää.  Sama pätee mobiililaitteisiin. Testaa eri laitteilla, jotta voit olla varma, että viestisi näkyy sellaisena kuin haluat.

Huomaa, että jos sähköpostisi kutsuu mobiiliasiakkaasi vierailemaan verkkosivullasi, myös  sivuston tulee olla mobiiliystävällinen. Sama koskee koko digitaalista asiakaspolkua. Jos mobiiliasiakkaasi matka alkaa tökkiä kesken kaiken, voit olla varma, että konversio jää tapahtumatta.

Lopuksi voi todeta, että jokaisen sähköpostikampanjan tärkeimmät ominaisuudet ovat sen käytettävyys ja luettavuus vastaanottajan näkökulmasta. Kun varmistat, että mobiilikäyttäjät voivat helposti lukea sähköpostisi, olet ottanut olennaisen askeleen kohti myynnin kasvua.

Vaali liidejä

Liidien vaaliminen tarkoittaa käytännössä suhteiden luomista potentiaalisiin asiakkaisiisi ennen kuin yrität myydä yhtään mitään. Totuus on, että noin neljä viidestä liidistä ei ole valmis ostamaan. Mutta tarjoamalla järjestelmällisesti hyödyllistä informaatiota arvokkaille liideillesi, kypsyttelet heitä todennäköisesti myöhempiin kauppoihin.

Jakaminen

Vaali hyviä suhteita potentiaalisille asiakkaillesi jakamalla heille sellaista sisältöä, jota he aidosti tarvitsevat ja arvostavat. (Kuva: Wikimedia Commons/Anson Lobo CCO)

Liidien vaaliminen on tärkeää kaikenkokoisille yrityksille. Kuinka usein liidejä hukataan puutteellisen tiedon ja seurannan takia? Ja kuinka paljon aikaa ja energiaa hukataan liideihin, jotka todennäköisesti eivät konvertoidu?

Liidien vaalimiseen on monta tapaa, mutta yhteistä niille on, että potentiaalisille asiakkaille tarjotaan erityyppistä tietoa ostopolun eri vaiheissa. Sinun tehtäväsi on selvittää, missä kohtaa ostopolkua asiakkaasi on menossa ja tarjota kyseiseen vaiheeseen sopivaa, asiakkaalle hyödyllistä tietoa oikeaan aikaan. Tässä hyödyt suuresti, jos olet tunnistanut ostajapersoonasi.

Liidien vaalimisessa markkinointiautomaatio on nykyisin korvaamaton apu. Erilaisten sovellusten avulla pystyt seuraamaan vierailijan liikkeitä verkkosivustollasi, mikä antaa arvokasta tietoa asiakkaiden kiinnostuksen kohteista ja tarpeista. Jos esimerkiksi vierailija tutkii verkkosivustoltasi tiettyä matkapuhelinmallia tekemättä ostosta, markkinointiautomaatiosovellus mahdollistaa kyseistä mallia tai sen lisävarusteita koskevan sähköpostin lähettämisen hänelle.

Segmentointi ja mikrokohdistus

Mitä paremmin tunnet asiakkaasi, sitä paremmin pystyt tekemään juuri heitä kiinnostavia tarjouksia ja tuote-ehdotuksia ja tarjoamaan muutenkin heidän kannaltaan relevanttia sisältöä. Olennainen osa kampanjointia onkin asiakasrekisterin segmentointi erilaisiin ryymiin.

Mikrokohdistus vie segmentoinnin asketta pidemmälle. Kyse on vielä pienempien ja tarkemmin rajattujen segmenttien luomisesta.  Tässä hyödynnetään kaikkea mahdollista tietoa, jota sinulla on asiakkaistasi: mistä tuotteista he ovat olleet kiinnostuneita, missä some-kanavissa he seuraavat yritystäsi, mitä blogeja he lukevat sivustoltasi ja niin edelleen.

Kaikki tämänkaltainen metadata on erinomaisen arvokasta, kun hienosäädät viestejäsi juuri tietylle asiakaskunnalle, jopa yksilökohtaisesti. Viestien räätälöinti asiakassegmenteittäin on olennaista, kun tavoitellaan konvertioita ja myynnin kasvua.

A/B-testaus – mikä toimii ja mikä ei?

Yksi taktiikka ei toimi kaikille. Useimmat sähköpostimarkkinoinnin työkalut sisältävät nykyisin niin sanotun A/B-testausominaisuuden. Sen avulla voit selvittää, mikä yleisöäsi kiinnostaa. Yksinkertaisimmillaan testauksessa selvitetään, kumpi kahdesta saman sähköpostin eri versiosta toimii paremmin.

Testaus toimii parhaiten, kun viestissä on vain yksi muuttuja. Kokeile esimerkiksi kahta erilaista versiota sähköpostin aiheriviksi, mutta pidä itse teksti samana. Silloin näet, miten yleisösi reagoi. Vastaavasti voit kokeilla kahta erilaista sähköpostin ulkoasua, kun sisältö pysyy täysin samana.

A-B testaus

Testaa, kumpi kahdesta vaihtoehtoisesta sähköpostiviestistä saa enemmän klikkauksia. Muuta vain yhtä asiaa kerrallaan. (Kuva: Wikimedia Commons/Maxime Lorant CCO)

A/B-testaus on yksi helpoimpia tapoja päästä perille siitä, mikä toimii juuri sinun asiakkaittesi kohdalla parhaiten. Valitettavasti se jää kuitenkin yllättävän monilta tekemättä.

Paranna lukukokemusta

Erottuakseen kilpailijoista moni sähköpostimarkkinoija lisää viesteihin esimerkiksi animoitua grafiikkaa tai soveltaa reaaliaikaisen markkinoinnin tai lokalisoinnin taktiikoita.

Animoitu grafiikka

Koska useimmat sähköpostiohjelmat eivät tue videota, animoidusta grafiikasta on tullut monen brändin suosima tapa sisällyttää sähköpostiin liikkuvia elementtejä. Hyvin animoidut GIF-kuvat toimivat mini-diaesityksen tapaan ja luovat videon kaltaista liikettä. Ne toimivat katseenvangitsijoina, mutta usein myös selittävät havainnollisesti esimerkiksi tuotteiden ominaisuuksia.

Reaaliaikainen sähköpostimarkkinointi

Reaaliaikaisessa sähköpostimarkkinoinnissa ideana on, että lukijassa herää tarve toimia nopeasti. Sen laukaisijoina toimivat esimerkiksi ajaltaan rajoitetut tarjoukset. Tätä taktiikkaa käytettäessä kannattaa kuitenkin ottaa huomioon pari asiaa:

  • Asiakkaittesi aikarajat. Jos asiakaskuntasi koostuu ihmisistä, jotka tarkistavat sähköpostinsa säännöllisesti, reaaliaikainen markkinointi toimii hyvin. Mutta jos on mahdollista, että suuri osa asiakkaistasi näkee tarjouksen vasta sen raettua, saat aikaan vain turhautumista.
  • Muista mobiiliystävällisyys. Jos haluat luoda kiireellisyyden tunnetta, huolehdi siitä, että verkkosivusi ja ostopolkusi ovat valmiina, kun asiakkaat tulevat ostoksille.
  • Ole läpinäkyvä. Erityisesti kun asiakkaasi ovat teknologiaa tai markkinointia tuntevaa väkeä, he saattavat pitää aikarajoitettua tarjoustasi pelkkänä temppuna. Kytke siis tarjous johonkin sellaiseen, mikä tekee siitä relevantin, kuten joulun lähestymiseen tai kausituotteiden saapumiseen.

Lokalisoitu sähköpostimarkkinointi

Moni yritys on jo herännyt huomaamaan, että asiakkaan sijainnin mukaan personoidut sähköpostit ja tarjoukset ovat yhä tehokkaampia erityisesti liikkuvien asiakkaiden kohdalla. Itse asiassa ns. milleniaaleille lokalisoitu markkinointi on oletusarvo. Kun asiakkaasi kirjautuvat paikannukseen perustuviin sovelluksiin, he kutsuvat sinut olemaan heihin yhteydessä tältä pohjalta.

Välillä käydään debattia siitä, kumpi on toimivampi tapa lähestyä asiakasta, tekstiviesti vai sähköposti. Asiakkaan näkökulmasta olennaisinta on kuitenkin se, että lähestyt heitä paikallisesti kohdennetulla tarjouksella silloin, kun he tutkivat tarjoomaasi.

Tehokkaiden sähköpostikampanjoiden muistilista

Asiakasrekisterisi on avain yhteydenpitoon nykyisten asiakkaittesi ja prospektiesi kanssa. Olivat he sitten jo ostaneet jotain tai eivät, nämä ovat sinun tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneita henkilöitä. Niin kauan kuin kunnioitat heidän aikaansa ja tarjoat heille hyödyllistä sisältöä, he haluavat olla kanssasi tekemisissä.

 

Sähköpostikampanja

E-mail Marketing Newsletter Online Marketing

Asiakasrekisterisi ylläpito ja kehittäminen on jokaisen toimivan kampanjan a ja o. (Kuva: Maxipixel.net CCO)

Pidä siis yllä ja täydennä asiakasrekisteriäsi.  Kehitä sitä  niin, että voit rakentaa personoituja sekä oikein kohdistettuja kampanjoita.

  • Asiakasrekisterin täydentäminen

Tämä ei tapahdu päivässä. Listoja voi toki ostaa, mutta arvokkaimpia ovat sellaiset, jotka olet itse rakentanut olemalla asiakkaittesi kanssa vuorovaikutuksessa ja saamalla heiltä lisätietoja itsestään. Tee siis postituslistallesi kirjautumisesta lastenleikkiä.

Tarjoamalla lukuisia erilaisia ja selkeitä mahdollisuuksia kirjautua postituslistallesi saat todennäköisemmin enemmän kontakteja.  Kirjautumispainike kannattaa sijoittaa verkkosivulla useaan näkyvään kohtaan, kuten valikkorivin huipulle tai sivun alareunaan, mutta on myös muita hyvä vaihtoehtoja, kuten:

  • Toimintolaatikko (feature box) ja ns. lightbox pop-up toimivat otsikon tapaisesti. Kun vierailija saapuu sivullesi, hän saa välittömästi mahdollisuuden kirjautua postituslistallesi.

Niin sanotut Slideup Box -laatikot ovat monen mielestä pop-uppeja parempi vaihtoehto. Sivun alareunasta esiin nousevina ne ovat vähemmän tunkeilevia kuin pop-upit.

  • Jokaisen blogipostauksen jälkeen. Lukijoille kannattaa tarjota mahdollisuu saada lisätietoa kiinnostavasta aiheesta.
  • Sosiaalisen median kautta. Jos yrityksesi on aktiivinen sosiaalisessa mediassa kuten Facebookissa. , miksi et kutsuisi asiakkaitasi sitä kautta myös postituslistallesi?
  • Laskeutumissivuston kautta. Tee laskeutumissivusto, jossa tarjoat mahdollisuutta lisätietojen saamiseen ja annat selkeän toimintakehotteen liittyä postituslistallesi.

Lopuksi

Sähköpostimarkkinointi elää ja voi hyvin myös digiaikana. Digitaaliaika tarjoaa sähköpostikampanjoille monia myyntiä tehostavia apuvälineitä. Tärkeintä on kuitenkin, että tunnet asiakkaasi ja osaat tarjota sellaista kampanjasisältöä, joka palvelee häntä ja antaa hänelle syyn olla yhteydessä yritykseesi. Tämän blogin neuvoilla pääset jo pitkälle. Jos tarvitset lisäresursseja, olemme käytössäsi. Ota yhteyttä!

Esittely

Minun nimeni on Jukka Ikonen ja toimin yhteistyössä Digisetin kanssa digimarkkinoinnin alueella. Sain kunnian kirjoittaa digimarkkinointiin liittyviä blogeja Digisetin verkkosivuilla, toivottavasti koet ja saat näistä hyötyä omaan bisnekseesi.

Minulla on yli 20 vuoden kokemus ratkaisumyynnistä ja viime vuodet olen päivittänyt osaamistani digiaikaan ja digimarkkinointiin. 

Autan asiakkaitani paremmin hyödyntämään internetiä strategisena työkaluna ja kasvattamaan heidän liiketoimintaansa. Tiedän, kuinka digitaalinen media valjastetaan hyötykäyttöön.

Tyypillinen toimeksianto uusissa hankkeissa on seuraava: analysoin asiakkaan strategian, tavoitteiden, nykyisen verkkonäkyvyyden ja kilpailija-analyysin perusteella millainen, holistinen, markkinointistrategia sopisi parhaiten ja vie asiakkaan mahdollisimman tehokkaasti asetettuihin tavoitteisiin.

Edustan Suomessa WSI (https://www.wsiworld.com/) nimistä yritystä. WSI on Kanadalainen digitaalisen markkinoinnin verkosto, jolla on toimintaa yli 80 maassa. Kumppaneitamme ovat kaikki merkittävimmät teknologiatalot maailmassa: Google, Microsoft, SharpSpring ja Hubspot vain muutamia mainitakseni.

Menetelmämme on hioutunut 20 vuoden kokemuksella erittäin toimivaksi ja meiltä löytyy tarvittava keinovalikoima –  myös sinulle.

Ota yhteyttä, jutellaan lisää: jukka.ikonen@wsijukka.com, +358 40 750 1796, www.linkedin.com/in/jukka-ikonen