Digimarkkinointistrategia – Kasvata yrityksesi myyntiä

Digimarkkinointistrategia auttaa myynnin kasvattamisessa Digimarkkinointi on tavoitteellista toimintaa, jota ohjaamaan tarvitaan selvä strategia. Siihen kirjatut tavoitteet auttavat valitsemaan oikeat työkalut ja menetelmät sekä luomaan korkeatasoista, hyvän osto- ja asiakaskokemuksen takaavaa sisältöä. Ykköskysymys liittyy usein asiakasymmärykseen, kysymykseen mistä ja miten kasvu tulisi tehdä.   Digimarkkinoinnin kenttä muistuttaa suurkaupungin metrokarttaa. Digimarkkinoinnissa ei ainakaan välineistä tule pulaa. Tarjolla on lukemattomia työkaluja sivustojen kehittämiseen, hakukoneoptimointiin, maksettuun mainontaan, some-näkyvyyteen, markkinointiautomaatioon, sähköpostimarkkinointiin ja niin edelleen. Osa välineistä ja alustoista on ilmaisia, osa hyvinkin kalliita. Pääseekö ilmaisilla mihinkään? Entä mihin on aivan välttämätöntä satsata? Hyviä kysymyksiä ovat myös nämä: Vaaditaanko tuloksiin pääsemiseksi kaikkien kanavien käyttöä, vai riittääkö, että
Lue lisää

Markkinointiautomaatio – Miten valita oikea alusta

Markkinointiautomaatio – Välineellä on väliä Markkinointiautomaatio liittyy vahvasti Inbound-markkinointiin, jossa asiakas on jo löytänyt sinut ja koukuttavan sisältösi verkkosivustollasi. Markkinointiautomaatioalustan pitää integroitua helposti osaksi yrityksen muita järjestelmiä. Markkinointiautomaatio on kannattava investointi mutta automaation työkalut kannattaa valita huolella, muuten päädyt maksamaan liikaa ja vieläpä turhista ominaisuuksista. Teimme puolestasi kymmenen kysymystä, joiden avulla pystyt valitsemaan itsellesi sopivan alustan. Markkinointiautomaatio eli lyhyesti sanottuna markkinoinnin toistuvien prosessien, liidien luokittelun ja asiakkaan mielenkiintoa ylläpitävän viestinnän automatisointi ja tehostaminen on päivän sana lukemattomissa yrityksissä. Syystäkin, sillä onnistunut automatisointi sekä kasvattaa markkinoinnin tehoa että tuo merkittäviä kustannussäästöjä. Voidaanpa jopa sanoa, että kiitos automaation, markkinointi ei ole enää kirottu
Lue lisää

Laskeutumissivu – Psykologiaa ja Vinkkejä

Hyvä laskeutumissivu koukuttaa ja johtaa kauppoihin Tässä artikkelissa annamme parhaat vinkkimme hyvän laskeutumissivun toteuttamiseksi. Oikein suunniteltu laskeutumissivu on erittäin tehokas ja varsin yksinkertainen keino kasvattaa myyntiä. Digimarkkinoijan suurimpia haasteita on saada verkkosivustolle tuleva liikenne näkymään myynnin kasvuna. Kyse on toisin sanoen siitä, kuinka maksettua mainosta klikkaavat ja kärsimättömät kävijät saadaan jäämään sivustollesi ja tekemään ostopäätös. Laskeutumissivu on erityisesti kampanjatarkoituksiin suunniteltu, kampanjan kestoajan näkyvissä oleva verkkosivu. Kun potentiaalinen asiakas klikkaa mainostasi jollakin nettisivulla, hän päätyy nimenomaan laskeutumissivulle. Maksettu mainos verkossa. Mainoksen klikaaminen vie laskeutumissivulle. Laskeutumissivulla on hyvä olla joku tavoite. Tavoitteena voi olla potentiaalisen asiakkaan yhteystietojen hankkiminen; se voi olla myös
Lue lisää

Digimainonta – Taktista ylivoimaa!

Digimainonta kuuluu ostopolun joka vaiheeseen Digimainonta on kasvanut hakukonemainonnasta valtavaksi valikoimaksi erilaisia tapoja ja välineitä, jotka oikein käytettyinä ovat erinomaisen tehokkaita työkaluja. Olennaista on tietää miten ja milloin niitä käytetään, jotta asiakas saadaan ostamaan. Ala kehittyy kuitenkin sellaista vauhtia, että digimainonnan palvelut kannattaa useimmiten hankkia oman talon ulkopuolelta.   Digimainonnan keinovalikoima on paisunut valtaviin mittoihin. Mitä kannattaa tehdä ja miksi? (Kuva: geobrava.wordpress.com) Kysyt ehkä, miksi digimainontaan kannattaisi ylipäätään panostaa. Sanomme heti ja suoraan, että sen pitäisi olla osa digimarkkinointistrategiaasi riippumatta mistä tahansa muista markkinointiponnistuksistasi. Digimainontaa ei yksinkertaisesti voi enää jättää huomiotta. Tärkein syy on tämä: suurin osa myös sinun asiakkaistasi
Lue lisää

Sähköpostimarkkinointi kannattaa, mutta on taitolaji!

Sähkö­pos­ti­mark­ki­nointi toimii myös digiaikana (Kuva: Pixabay/Geralt CCO) Sähköposti on mitä ajankohtaisin markkinoinnin väline. Sen avulla tavoitat asiakkaasi nopeasti ja kattavasti ja valta sisällön suhteen pysyy sinulla. Digiaika tarjoaa uusia mahdollisuuksia tehokkaiden sähköpostikampanjoiden toteuttamiseen. Ohjeidemme avulla vältät virheet ja saavutat tuloksia varmasti. Vaikka uusia viestintäsovelluksia pulpahtelee markkinoille jatkuvasti, sähköposti pitää pintansa. Sähköpostia  käyttävät edelleen lähes kaikki. Kuluttajat ovat sähköpostitse yhteydessä yrityksiin ja saavat vastaavasti yrityksiltä tietoa ja tarjouksia sähköpostin välityksellä. Sähköposti on niin ikään yrityksille edelleen tehokas tavoittaa myös mobiilit kuluttajat. Myöskään 25.5.2018 voimaan tuleva  EU:n uusi tietosuoja-asetus GDPR (General Data Protection Regulation) ei estä sähköpostimarkkinointia. Se pitää vain tehdä oikein.
Lue lisää

Digimarkkinointi

Digi­mark­ki­nointi todella toimii – kun tekee oikeita asioita Oletko tyytyväinen verkkosivustosi tuomien asiakkaiden  ja syntyneiden kauppojen määrään? Entä tiedätkö, löytääkö asiakas sinut helposti verkosta, kun hän olisi valmis tekemään kaupat?   Sosiaalinen media on tätä päivää digitaalisessa maailmassa. (Kuva WSI) Yritykselläsi on todennäköisesti verkkosivut, mahdollisesti myös verkkokauppa. Se luultavasti näkyy sosiaalisessa mediassa ja parhaassa tapauksessa olette optimoineet näkyvyytenne mobiililaitteille. Ehkä lähetätte sähköisiä asiakaskirjeitä, pidätte yllä blogia ja tarjoatta erilaisia sähköisiä vuorovaikutustapoja. Yrityksesi voi olla hyvinkin aktiivinen verkossa, mutta onko sinulla käsitystä siitä, kuinka tehokkaasti toimit? Mikä kanavista tuo sinulle eniten asiakkaita ja miksi? Millainen blogipostaus saa aikaan eniten liikennettä sivuillasi?
Lue lisää